Followers

31 July 2011

Salam Ramadhan


Lunch tadi saya masak sotong  dan udang je....malam pula buat pizza...yang simple2....badan tak larat sebab still demam...dah anak yng 2nd tuh nak balik hostel so buat la jugak..kesian plak kat dia, dah berapa hari suruh saya buat pizza...

Sotong tuh saya goreng dengan kacang buncis saja, pastu udang saya buat sambal tumis petai...sotong dengan udang memang favourite depa neh..ikan2 kurang ..kadang kalau saya buat masakan guna ikan...tergolek2 je ikan tuh...jenuh la nak perabeh...paling depa tak suka ikan tenggiri...huhu...tak faham saya...ikan tuh kan sedap...dan ikan yang depa suka ikan kembung...tapi hanya suka digoreng/bakar sahaja...kalau buat masakan apa2...cubit2 gtu je la ...pastu depa suka juga siakap kukus.......so untuk elak pembaziran saya lebih suka beli apa yang depa suka seperti udang dan sotong...tapi jemu laaa...

Kali neh saya cuma letak pics je untuk lauk pauk tuh...resepi sotong tuh lebih kurang je dengan resepi udang goreng cendawan dibawah neh...yang sambal tuh saya dah pernah letak resepi...

Pizza plak resepi dari jamie oliver...nanti bila2 senang saya letak resepi...lembut pizza neh...campuran tepung dengan semolina..sedap...kalau tak letak topping...bakar macam tuh je cicah dengan kopi/teh/milo pun sangat sedap...tadi saya dan cicah dengan teh o...demam neh tak lalu nak makan...tekak perit...

Untuk rakan2 blogger semua...salam ramadhan...semoga kita diberi kesihatan yang baek untuk mengerjakan ibadat..Amin...

3 comments:

izahdaut said...

slamat berpuasa jugakkk... semoga kite sama2 mendapat rahmat n keberkataan di bulan ramdhan ini..

Mak Qis said...

InsyaAllah...amin...izah nnt update resepi best2 yer..bleh akak tiru...hehehe...

Sofea said...

salam ramadhan al mubarak..