Followers

25 February 2011

Brokoli Goreng Bawang Putih dan Ikan Bilis

Hari tuh…erkk tak ingat la hari apa…ada la tengok kat blog sapa ntah (tak ingat jugak)…dia tayang brokoli goreng bawang putih…memang saya tengok pic dan resepi sekali lalu..dan tak adalah nak save resepi tuh..so bila nak buat neh..saya pun belasah la buat..main agak-agak je lah..lagi pun memang dah biasa buat goreng gini Cuma tak ada la nak asing goreng bawang putih terlebih dahulu..selalu nya terus je la tumis dengan bawang putih tuh…dan saya tambah ikan bilis yang digoreng garing kemudian tabur atas brokoli bersama bawang putih tuh. 

Brokoli tuh celur dulu sekejap then rendam dalam air ais (sekejap jer supaya kekal warna hijau dia). Saya letak sos tiram sikit…tuh je la resepi hentam saya..kalau nak betul2..anda google la yer…

Orang nak berdiet sesuai bebeno la menu neh...hehehe

No comments: