Followers

02 June 2011

Laksa Utara


Petang tadi saya buat laksa untuk dinner..lunch hari neh tak masak apa...just perangat gulai ayam dan nangka semalam...buat banyak..so ada lebih lagi..makan je la yang tuh..petang tadi pun tak ada buat kuih apa2...malas semacam la pula kan..lagipun budak2 pergi main..depa masuk rumah pun dah 7 lebih..baek buat dinner terus...

Kuah laksa neh tak berapa nak merah sebab anak saudara saya yang kecik2 tuh tak boleh la nak makan pedas2 sangat....untuk yang nak pedas tuh saya sediakan hirisan cili api...tadi lepas maghrib..serbu la cari laksa..yang saya neh boleh la pula ambek gambar laksa terlupa nak letak telur rebus...hahaha...masa depa dok makan baru saya perasan tadi dalam mangkuk laksa yang saya posing2 tuh tak ada telur...tak pe la..janji depa makan lengkap semuanya...

Saya kalau makan laksa neh..suka masam2...dan pedas tuh mesti la kan..kalau tak pedas mana ada kick...dan lagi satu...yang pentingggg..ada kicap...huihhh kalau tak letak kicap..macam tak lengkap la laksa saya tuh...

Kali neh saya tak letak resepi...tahap kemalasan yang melanda begitu tinggi sekali....hahaha...maafkan saya yer...

5 comments:

ady said...

as-salam
wow!terliurnya tgk laksa utara tu..
sungguh menyelerakan...

nonierahman said...

terliur tengok laksa,lama dah x pekena laksa nih nyum2

Unknown said...

sedapnya laksa tu kak!!slurpppp....hehe

izahdaut said...

laparrr tengok laksaaaa.. akak nak semangkuk

fynn said...

ady..dah lama tak buat..tuh yang kadi teringin nk makan

nonie..tuh la kan..sekali skala dapat mkn best je

nieza...sedap tapi tak pedas sangat, ada yang tak leh makan pedas2 tuh

izah...mintak maap naaa...dah licinnn..hehehe...