Followers

08 April 2011

Triple Joy Brownies

Berjaya juga saya membuat brownies neh…asal dari Love..marbeles sgt2..saya rasa banyak dah DDL yang saya letak dalam brownies neh….tapi apesal macam tak ada je…hehehe…banyak yang jatoh ke dasar…frust la jugak..tapi saya calit2 juga dengan brownies masa nak makan tuh..ada aku kesah…hahaha…sedapppp sangat love…tq so much…

Ada derhaka dak?? Haa..adala sikit..tang gula tuh memang saya kurangkan la…yang lain memang ikut semua macam yang tertera kat resepi love tuh…ooo satu lagi..masa baking saya tuh…lebihkan sebab kalau ikut masa yang love bagi tuh…brownies still tak bake lagi..so tambah la sket lagi sampai masak…tak ada la lama sangat pun…anyway baking2 neh memang kena refer oven sendiri…kadang2 orang lain masak ok je la suhu yang diberi…tiba kita buat…terhangit atau tak masak pula kan…


Apa pun….memang berbaloi la buat..habis dalam sekelip mata bila bawak pergi kerja tadi…biasala hari Jumaat memang ada mini pot luck…

TQ Love…still have some recipes from u that are waiting to be done, tried and  tested…(that cheesy butter cake looks so delish…haihhh)
Resepi CnP dari blog Love


Ingredients:~

·                     125gm butter
·                     125gm dark chocolate, chopped
·                     200gm granulated sugar > saya letak 110gm shj
·                     3 eggs ~ lightly beaten
·                     50pm plain flour
·                     40gm dutch processed cocoa
·                     1/4 tsp baking powder
·                     180gm cream cheese
·                     40gm caster sugar
·                     sufficient Dulce de Leche
Method :~
1.        Combine butter, dark chocolate and sugar in a medium saucepan and stir over medium heat until chocolate and butter melt. Remove from heat and whisk in eggs.
2.        Add flour, cocoa powder and baking powder, stir until well combined. Pour into a greased and lined rectangular tin.
3.        Beat cream cheese and caster sugar until smooth and creamy. 
4.        Spoon cream cheese mixture and dulce de leche randomly on brownie and swirl with the tip of a knife. Bake at 170ºC for 35 minutes or until cooked through. Allow to cool before slicing. 

No comments: