Followers

21 May 2011

Nasi Goreng Inche Kabin

Suka2 hati je la bagi nama..sebenarnya buat nasi goreng dengan ayam goreng kari (inche kabin) yang tak habis semalam...ada beberapa ketul lagi ayam so semalam masuk dalam fridge dan tengahari neh goreng nasi je la..nasi pun banyak lebih...yerla dah semalam tuh buat soto lagi...entah mana satu depa nak makan...last2 agaknya pakat makan soto..maklum la lama tak buat..nasi tuh bila2 pun boleh makan..

Ala senang je nak buat...buat macam nasi goreng biasa la..saya tumbuk cili padi, cili merah , sedikit ikan bilis dan bawang putih..tumiskan pastu masuk ayam inche kabin yang telah dipotong...pastu masuk nasi..kacau sampai masak...dahhhhh tutup api dan boleh la makan...jimat kan..hehehe...yang penting jangan membazirrrrr....

1 comment:

Mak Peah Bini Sood said...

hahahahahhahahahah aduhai namanya buat saya gelak besar lah Mak Qis...maulah kita bikin nama best2 cam nih...barulah ada aummmm!